Η Aprilia πατεντάρει την πίσω αεροτομή που χρησιμοποιεί στο MotoGP

Η αεροδυναμική εξελίσσεται στο MotoGP


15.12.2023

Μετά τα αεροδυναμικά φτερά έρχονται και οι αεροτομές στο πίσω μέρος των μοτοσυκλετών παραγωγής

Οι μοτοσυκλέτες MotoGP μοιάζουν με διασταύρωση μικρού αεροπλάνου με μοντέλου παραγωγής. Η αεροδυναμική δεν σταματά να εξελίσσεται, με φτερά μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω... Η Aprilia είναι μία από τις μάρκες που έχει επενδύσει πολλά με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.

Η KTM ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε πίσω αεροτομή, αλλά σταδιακά είδαμε όλες τις εταιρείες να προσαρμόζουν το συγκεκριμένο εξάρτημα στα αγωνιστικά πρωτότυπα. Τώρα η Aprilia γίνεται η πρώτη που κατοχυρώνει το συγκεκριμένο εξάρτημα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτό δείχνει ότι η ιταλική μάρκα δεν αποκλείει να φέρει αυτή την τεχνολογία στα μοντέλα παραγωγής.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα πτερύγια και οι αεροτομές δίνουν πλεονέκτημα μόνο σε υψηλές ταχύτητες, επομένως μπορεί να μην έχει πολύ νόημα η χρήση τους σε μοντέλα παραγωγής. Είναι δεδομένο όμως πως το ιδανικό πεδίο εξέλιξης είναι το υψηλότερο επίπεδο αγώνων και αργά ή γρήγορα, ότι βλέπουμε να χρησιμοποιείται εκεί περνάει στις μοτοσυκλέτες που μπορούμε να οδηγήσουμε στον δρόμο και στην πίστα. Υπάρχουν ήδη πολλά μοντέλα, ακόμη και μικρού κυβισμού, που εφοδιάζονται με αεροδυναμικά πτερύγια στο φέριγκ οπότε δεν θα ήταν παράλογο να δούμε από την Aprilioa και πίσω αεροτομές.

Στο κείμενο που συνοδεύει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας γράφει: “Η αεροτομή δημιουργεί κάθετη δύναμη στον πίσω τροχό και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική κατά το φρενάρισμα και μέχρι την κορυφή της στροφής. Κατά το δυνατό φρενάρισμα βοηθά την μείωση της τάσης του πίσω τροχού να χάνει την επαφή του με το έδαφος, βελτιώνοντας την πρόσφυση διευκολύνοντας την είσοδο στη στροφή. Επομένως, το μεγαλύτερο φορτίο που δημιουργείται στο πίσω μέρος είναι χρήσιμο, όταν η μοτοσυκλέτα φτάνει τα 350 km/h σε ευθείες και τείνει να χάσει την πρόσφυσή της.”

Θα δούμε το επόμενο Aprilia RSV4 με ένα πλήρες αεροδυναμικό πακέτο από την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στο MotoGP;

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Στο προσεχές μέλλον θα μπορούσαμε να δούμε ένα scooter με πεντάλ γκαζιού. Η Honda πρωτοπορεί ξανά καταθέτοντας δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με την συγκεκριμένη λύση
Η Yamaha βρίσκεται εδώ και καιρό στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας σε ό, τι αφορά την μοτοσυκλέτα. Κάθε βήμα προς την τεχνολογική εξέλιξη της εταιρείας επιδιώκει να προσφέρει, μια πιο καθηλωτική και ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης στον αναβάτη
Το πτυσσόμενο γκαράζ QBEAN είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υαλοβάμβακα και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ασφάλεια και προστασία
Μπορεί να μην παράγεται από το εργοστάσιο του Hamamatsu αλλά είναι ιαπωνικής προέλευσης
Αποθήκευση
Cookies user preferences
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν αρνηθείτε τη χρήση των cookies, αυτός ο ιστότοπος ενδέχεται να μην λειτουργεί όπως αναμένεται.
Αποδοχή όλων
Μη αποδοχή όλων
Λεπτομέρειες
Analytics
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση των δεδομένων για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας ενός ιστότοπου και την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του.
Google Analytics
Αποδέχομαι
Decline
Matomo
Αποδέχομαι
Decline
Google Analytics
Αποδέχομαι
Decline
Functional
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να σας προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες κατά την πλοήγηση στον ιστότοπο, αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν κοινή χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Joomla - pop up box
Αποδέχομαι
Decline
Advertisement
Εάν αποδεχτείτε, οι διαφημίσεις στη σελίδα θα προσαρμοστούν στις προτιμήσεις σας.
Google Ad
Αποδέχομαι
Decline